2008年10月20日月曜日

読書は、心に根と翼を与える。


振り返ってみますと、子供のころの読書とは何だったのでしょうか?

とりわけ、読書は私に喜びと、その後の青年期の基礎を築いてくれました。

読書はあるときは私に「根」を与えてくれ、時には「翼」を与えてくれました。

この根と翼は、私が外へ内へと橋をかけ、少しずつ広げ私の世界を育てて行くときに大きな助けとなりました。
皇后陛下・美智子様

Looking back on it now, what did my childhood reading do for me?
Above all, it gave me pleasure and then laid the foundation for my later reading during adolescence.
At times it gave me roots; at times it gave me wings.
Those roots and wings were a great help to me as I threw bridges out and in, expanding bit by bit and nurturing my own personal world.

0 件のコメント: